ASFA showcase 2 / That shit is amazing

ASFA showcase 2 / That shit is amazing

What was, ten years ago, described as the arrival of the post-digital era is now a solid predicament. Which parameters define the Greek post-digital experience vis a vis the ongoing strengthening of an expanded tourist industry? What do we reckon of the human forces that are training to build and recruit the future wellness clinics? The positions exercised by this group of -mostly Gen Z- digital natives demarcate a strategy for repurposing the post-digital self: They experiment with relapsing, crafty impersonations – vigilantes that lurk in spaces of hardship, rogue zones of Greek society. Their works repurpose small industry, craft and self-masquerade to interrogate the fantasies permeating contemporary Greek politics.

Markella Ksilogiannopoulou (ASFA Lab 12) employs her Ninjakos character to vandalize three works by male artists (Wolf Vostell, Francis Alÿs, Santiago Sierra) by situating them within an alienating material/urban framework, full of bitter references. Christos Fousekis (ASFA Studio 9) participates with a ceramic sculpture that is meant to reverse the function of the fetish, by exploring some “less-compelling” dimensions of his personal fetishes. Additionally, he impersonates the “Law enforcement artist”, a grotesque materialization of a “culturally impossible” position. With the “Safety last” performance, Stathis Chalkias (ASFA Lab 11) evokes the labor conditions at the ship-construction zone of Perama (Region of Attica) by becoming the gaffer for a group of disobedient workers, at the basement of ViZ. Next to Chalkias’s workers, Savvas Tsimouris (ASFA sculpture studio 1) performs the Chameleon, an exhibitionist bass player, maneuvering in the dark to resist the inquisitive gaze of Greek society. Vassilis Bacalis (ASFA Lab 11) transforms the iconic/traditional Greek grandmother into a malicious witch. Ilias Tafaruci (ASFA Lab 11) presents ΕΚΤΕ ΜΠΗΝ ΠΡΑ, a series of digital illustrations that mirror and distort friends and acquaintances.

Curated by Kostis Stafylakis, Artistic Director of ViZ Laboratory for Visual Culture

Opening: 10 December, 19:30

Visiting Hours: Tuesday to Friday, 17:00 – 21:00

Εκείνο που, πριν δέκα χρόνια, ονομαζόταν ανάδυση της μεταψηφιακής εποχής τώρα αποτελεί μια καλά ριζωμένη συνθήκη. Ποιές παράμετροι καθορίζουν την Ελληνική μεταψηφιακή εμπειρία μπροστά στην εξελισσόμενη ενδυνάμωση μιας διευρυμένης τουριστικής βιομηχανίας; Τί συμπεραίνουμε για τις ανθρώπινες δυνάμεις που εκπαιδεύονται για να χτίσουν και να στελεχώσουν τις αυριανές «κλινικές ευεξίας»; Οι θέσεις που δοκιμάζονται από αυτή την ομάδα, κυρίως GenZ, ψηφιακών υπηκόων χαράζουν μια στρατηγική για τον αναπροσανατολισμό του μεταψηφιακού εαυτού: πειραματίζονται με υποτροπιάζουσες, χειροτεχνιακές ενσαρκώσεις ρόλων, εκδικητές που παραμονεύουν σε τόπους δυσχέρειας, σε άγριες ζώνες της Ελληνικής κοινωνίας. Τα έργα τους αναδιοργανώνουν τη βιοτεχνία, τη χειροτεχνία, την αυτό-παρενδυσία ώστε να ανακρίνουν τις φαντασιώσεις που διέπουν την Ελληνική πολιτική.

Η Μαρκέλλα Ξυλογιαννοπούλου (ASFA Lab 12) αξιοποιεί τον χαρακτήρα Ninjakos για να βανδαλίσει τρία έργα ανδρών καλλιτεχνών (Wolf Vostell, Francis Alÿs, Stantiago Sierra) τοποθετώντας τα εντός ενός αποξενωτικού υλικού/αστικού πλαισίου, γεμάτου πικρές αναφορές. Ο Χρήστος Φουσέκης (ASFA Studio 9) συμμετέχει με ένα κεραμικό γλυπτό που επιδιώκει την αντιστροφή της λειτουργίας του φετίχ, εξερευνώντας ορισμένες «λιγότερο θελκτικές» πλευρές των προσωπικών του φετίχ. Επιπλέον, ενσαρκώνει τον «ματατζή καλλιτέχνη», γκροτέσκα υλοποίηση μιας «πολιτισμικά αδύνατης» θέσης. Με τη περφόρμανς “Safety last”, ο Στάθης Χαλκιάς (ASFA Lab 11) παραπέμπει στις εργασιακές συνθήκες της ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης του Περάματος, λειτουργώντας ως εργοδηγός μιας ομάδας ανυπάκουων εργατών, στο υπόγειο του ViZ. Δίπλα στον Χαλκιά, Ο Σάββας Τσιμούρης παρουσιάζει τον Chameleon, έναν επιδειξία παίκτη μπάσου που κάνει μανούβρες στο σκοτάδι για να αποφύγει το ανακριτικό βλέμμα της ελληνικής κοινωνίας. Ο Βασίλης Μπακάλης μεταμορφώνει την εμβληματική, παραδοσιακή ελληνική γιαγιά σε κακόβουλη μάγισσα και ο Ηλίας Ταφαρούτσι παρουσιάζει το ΕΚΤΕ ΜΠΗΝ ΠΡΑ, μια σειρά από ψηφιακές εικονογραφήσεις που καθρεφτίζουν και παραμορφώνουν φίλους και γνωστούς.

Επιμέλεια: Κωστής Σταφυλάκης, Καλλιτεχνικός Διευθυντής ViZ Laboratory for Visual Culture

Εγκαίνια: 10 Δεκεμβρίου, 17:00

Ώρες επίσκεψης: Τρίτη με Παρασκευή, 17:00 – 21:00

Cover Image: Savvas Tsimouris, Chameleon, 2019.

Christos Fousekis, photo by Christos Zafeiris

 

Markella Ksilogiannopoulou, photo by Christos Zafeiris

 

Markella Ksilogiannopoulou

 

Markella Ksilogiannopoulou

 

Markella Ksilogiannopoulou

 

Markella Ksilogiannopoulou

 

Vassilis Bacalis, photo by Christos Zafeiris

 

Vassilis Bacalis

 

Vassilis Bacalis

 

Markella Ksilogiannopoulou

 

Vassilis Bacalis

 

Christos Fousekis, photo by Christos Zafeiris

 

Vassilis Bacalis

 

Stathis Chalkias, photo by Christos Zafeiris

 

Savvas Tsimouris, photo by Christos Zafeiris

 

Savvas Tsimouris, photo by Christos Zafeiris

 

Christos Fousekis

 

Savvas Tsimouris

 

Savvas Tsimouris & Stathis Chalkias

 

Stathis Chalkias, photo by Christos Zafeiris

 

Stathis Chalkias, photo by Christos Zafeiris

 

Savvas Tsimouris

 

Ilias Tafaruci, photo by Christos Zafeiris

 

Christos Fousekis

 

Ilias Tafaruci

 

Ilias Tafaruci

 

Ilias Tafaruci

 

Christos Fousekis